woensdag 21 augustus 2019

Herstart

Dit jaar viel het skeelerseizoen aardig in het water. Met name op woensdagavond regende het nog wel eens. Het is dan ook 5 weken geleden, dat ik voor het laatst geskeelerd had.
Vanavond fietste ik via de Molentocht naar de skeelerbaan van Leiderdorp, waar ik skeelerles zou geven bij de G-schaatsers. Daar we met 3 trainers waren voor een groep met flinke niveauverschillen, hield dat in, dat ik mij voornamelijk bezig hield met Kevin.
Na zelf een paar rondjes ingereden te hebben, bestond de training uit technische oefeningen, die telkens 3 rondjes gedaan moesten worden. De eerste betrof het terugsturen. Daarna kwam het laten hangen van het been aan de orde.
De met krijt getekende kruisen op het asfalt boden de mogelijkheid om iedere slag even lang te maken. Met varianten erop. Eerst bij ieder kruis afzetten, daarna pas afzetten bij het tweede kruis, met als variant hierop pas bij het eerste kruis terug te sturen.
We sloten de herstart van het skeelerseizoen af met een serie starts. Drie gewone starts en en eenmaal de glijstart.
Hopelijk verloopt de rest van het skeelerseizoen gladjes. Of kan ik beter zeggen: op rolletjes....

Geen opmerkingen: