zondag 29 september 2019

Stormwaarschuwing

Vandaag werden in het hele land activiteiten afgelast vanwege de aangekondigde storm. Daaronder viel ook de Halve marathon van Texel.
Mijn vrouw en ik lieten ons niet weerhouden. Om half 2 fietsten we naar Hillegom om de verjaardagen van mijn zus Corry en haar man Henk te vieren. Met de harde wind in de rug werden we  door de Bollenstreek naar hun huis geblazen.
Na een gezellige middag met de familie, hadden Ada en ik een stevige tegenwind, maar deze viel ons eerlijk gezegd mee na de stormwaarschuwing, die was uitgegaan.
Thuis gekomen zag ik, dat bij meetpunt Voorschoten windkracht 5 als maximum gemeten was.  Dat is een flinke bries, maar gisteren was 6 Beaufort gemeten.
Dat plaatst de 1.52.34 bij de Halve marathon van Katwijk van gisteren in een ander daglicht. Het was dus echt een pittige loop!
Meer nog dan de harde wind was de vele regen, die naar beneden kwam zetten, kenmerkend voor vandaag.
We waren vanmiddag niet zozeer "Riders on the storm", maar "Rider in the rain".



Geen opmerkingen: