donderdag 19 september 2019

Laatste skeelertraining

Het schaatsseizoen radert met rasse schreden. Gisterenavond gaf ik de laatste skeelertraining voor de G-schaatsers. Via de Molentocht fietste ik naar de skeelerbaan van Leiderdorp. Het was 4 weken geleden, dat ik voor het laatst geskeelerd had. De regen op woensdagavond speelde ons telkens parten.
Op deze frisse avond stond er niet veel wind. Het was dus prima weer om te skeeleren.
Ik had Kevin Wildschut onder mijn hoede. Hij is de afgelopen jaren steeds beter gaan rijden, zowel op het asfalt als op het ijs.
Carla en Gerard namen de andere G-schaatsers voor hun rekening.

Daar het bijna een maand geleden was, dat we getraind hadden, werd de skeelerles een herhaling  van hetgeen eerder in het seizoen aan bod was gekomen.
Met een behoorlijk scala aan oefeningen werden de puntjes op de i gezet met het oog op het schaatsseizoen. Het achteropzitten, het terugsturen, de zijwaartse afzet, het laten hangen van het niet-standbeen en de rust in de slag passeerden de revue.
We sloegen de  Steigerung, de start en de glijstart niet over.


Om kwart over 8 begon het te schemeren.

In de avondschemering sloten we met de hele groep G-schaatsers het aardig verregende skeelerseizoen af. 
Op zaterdag 12 oktober is in de Leidse IJshal de openingsavond van het schaatsseizoen voor de G-schaatsers.

Geen opmerkingen: