zondag 15 september 2019

Vuelta a España

De Vuelta a España zit erop. De laatste grote ronde van 2019.
Fabio Jakobsen won de slotetappe in Madrid, Primoz Roglic won de Ronde van Spanje voor Alejandro Valverde.
Deze renners zaten alledrie in mijn 333m.nl-team. Daarmee eindigde ik met 1895 punten als 1541e. Ook met 3824 deelnemers geen prestatie van formaat. Dit is vooral toe te schrijven aan het vroege uitvallen van de klimmers Steven Kruijswijk en Hugh Carthy en de sprinter Luka Mezgec halverwege de Vuelta.
Over de rest van mijn team kan ik tevreden zijn. Zij hebben naar behoren gepresteerd. Zodoende haalde ik veel meer punten binnen dan de 1261 van vorig jaar.
Het was een geweldige Vuelta dit jaar. De Giro d'Italia was leuk, de Tour de France was nog leuker, maar de Ronde van Spanje spant de kroon.
Iedere dag gebeurde er wel wat bijzonders. Het begon al met een lekkend kinderbadje, maar het spektakel bleef met uiteindelijk de beste wielrenner als winnaar.
Maar het allerleukste was, dat aanvallen loonde. Bijna alle winnaars kwamen uit een vroege vluchtpoging. En zo hoort het ook!

Geen opmerkingen: