zondag 8 september 2019

Strawberry Fields Forever

Meetpunt Voorschoten, hier vlakbij, was de natste plek van het land. Echt een record om naar uit te kijken. De droogte van de zomer is in onze contreien dan ook al flink weggewerkt.
Om half 11 fietste ik naar de volkstuin toe. De regentonnen zaten tot de nok toe vol. Dat was echter niet de reden, dat ik deze fietstocht maakte.
Hoe het kan, weet ik niet, maar door het grillige weer van deze toch weer te warme zomer staan een aantal aardbeienplanten in bloei en zijn er zelfs aardbeien. Deze ging ik vanmorgen plukken. Gisteren waren ze er ook al, maar ze waren nog te wit. Lang genoeg laten rijpen heeft geen zin, want dan zijn de aardbeien een prooi van de slakken. Desondanks was de herfstoogst 7 aardbeien, waarvan 2 licht aangevreten.
Dat is dan ook de droom van iedere tuinier, nou ja, in ieder geval van deze: "Strawberry Fields Forever".
Denk echter niet, dat ik monomaan ben. Ik plukte ook bramen, frambozen en tomaten. Voorts kan ik ook volop genieten van de bloemenpracht op onze moestuin.

En niet te vergeten van de kikkers in en om het vijvertje.


Geen opmerkingen: