donderdag 5 september 2019

Oogsten in de herfst

Met een briefje van mijn vrouw, wat ik vanmorgen allemaal kon oogsten,vertrok ik naar de volkstuin toe. Het was een zeer wisselvallige, maar koele morgen.
Gelukkig was het niet zo nat als gisteren, hetgeen trouwens goed was af te lezen aan het waterpeil in de regentonnen.
De snijbonen waren het eerst aan de beurt. Met een bakje vol begon ik aan de bramen. Dit jaar hebben we een prima bramenoogst. Wederom 3 bakjes. Dit vulde ik aan met rijpe frambozen.
Met 2 grotere bakken tomaten had ik een flinke oogst in dit herfstweer.
Wat dat aangaat ging het begin van de meteorologische herfst op 1 september gelijk op met de komst van het koelere herfstweer in ons land. Het spreekt voor zich, dat ik nu al uitkijk naar het begin van de meteorologische winter op 1 december. Als dan hetzelfde gebeurt als in 2010....


Geen opmerkingen: