vrijdag 17 februari 2023

IJsvermaak


Mijn vrouw was gisteren naar een tentoonstelling in Antwerpen geweest in het Koninklijk Museum voor Schone Kunsten. En als je dit dan ziet, dan besef je, dat het helemaal klopt.
Er stond bij, van welke schilder het gemaakt had en dat de titel "IJsvermaak" was.


Daarnaast was er het schilderij "De volkstelling in Bethlehem" van Pieter Breugel de Jonge.

Als je het in detail bekijkt, dan zie je, dat op natuurijs hemel en aarde elkaar raken!

Kortom, winterlandschappen doen het bij mij altijd goed.
Vanmorgen fietste ik op weg naar "Odin" in Voorschoten via de Vogelplas met flink wat tegenwind.

Bij de Vogelplas kon ik constateren, dat de baggerwerkzaamheden nog steeds gaande zijn.

Aan de kant van de Kniplaan is de Vogelplas ondieper geworden, aan de overzijde richting Leidschendam is het juist dieper geworden. Onthoud dat!

Na 's middags allerlei klusjes gedaan te hebben, fietste ik aan het eind van de middag naar de Leidse IJshal, waar de wekelijkse training voor de kinderen van de IJVL was. Van het zestal, dat ik vandaag onder mijn hoede had, had een tweetal de schaatsproeven nog niet gedaan. Zij konden vanmiddag laten zien, wat ze geleerd hadden. 
Met gekleurde plastic noppen deden we de tweede helft van de training allerlei spelletjes. Want ijsvermaak is de basis van het schaatsplezier.

Geen opmerkingen: