vrijdag 3 februari 2023

IJshal "De Vliet"-loop

De voorpret begon al vanmorgen bij het ontbijt. We keken uit op een tuin vol sneeuwklokjes.

Maar deze werd nog groter, toen ik dit krantenartikel, dat ik via de app had ontvangen, had gelezen.

Henk Angenent was verbaasd, dat de gemeente Alphen aan den Rijn niet over de brug komt bij de komst van een mobiele ijsbaan in die gemeente. 
Beste Henk, je mag dan de Elfstedentocht glorieus gewonnen hebben, in Leiden weten we allang, dat Nieuw Elan volstrekt onbetrouwbaar is.
Met iemand, die volstrekt betrouwbaar is, mijn vrouw, fietste ik vanmorgen een stuk op om boodschappen te doen bij Odin.

Teruggekomen ruimde ik de boodschappen weg en hing de was op, waarna ik mijn sportkleding en hardloopschoenen aantrok voor een duurloop van 10 kilometer. Via de Korte Vliet liep ik naar de bouwplaats van IJshal "De Vliet".
Beste Henk, je mag dan de Elfstedentocht gewonnen hebben en de energiezuinige 250-meterbaan te klein vinden, de gemeente Leiden is wel betrouwbaar en levert gewoon, wat ze beloofd hebben!

Zoek de 7 verschillen!

Met de klok mee leverde dit dit voortgangsrapport op.



Daarna liep ik op het warmst van de dag naar de Korte Vliet.

Hier kreeg ik te maken met een stevige tegenwind.

Het maximum lag trouwens nauwelijks boven de minimumtemperatuur.
Volgende week krijgen we met heel ander weer te maken, dat onder weerkundigen de zaagtand wordt genoemd.

Men dient dit niet te verwarren met deze zaagtand.

De 30-daagse temperatuuranomolie levert dit weerbeeld op van het afgelopen jaar.

Na de enorme piek rond de jaarwisseling is het zowaar een piepklein beetje te koud voor de tijd van het jaar. Desondanks heb ik over anderhalve week een afspraak gemaakt met kapper Edwin Minnee.

Ik pak mijn rol als lentebode weer op.
Beste Henk, je hebt de Elfstedentocht gewonnen en je mag je nog een jaar langer de laatste winnaar van de Tocht der Tochten noemen. 

Ik verwacht deze winter geen serieuze ijsvloer meer in Fryslân. In Alphen trouwens ook niet.
Maar je bent van harte welkom in de Ton Menken IJsbaan.

En later dit jaar op de prachtige 250-meterbaan van IJshal "De Vliet"!

Geen opmerkingen: