dinsdag 10 oktober 2023

Stilte na de storm

Na de stormloop op zondag op IJshal De Vliet bereidde ik me gisteren voor op een grote opkomst bij de eerste les van de Schaatsschool

Het liep echter uit op het lied van "The Common Linnets", "Quiet after the Storm".

Mijn beginnersgroep behelsde slechts een tweetal schaatsers. Echte beginners waren het niet. In het verleden hadden ze veel geschaatst en eentje had zelf zelfs schaatsles gegeven. Ze hadden echter jaren niet op de smalle ijzers gereden en wilden het weer oppikken. 
Deze herintreders kregen een spoedcursus zelfvertrouwen van deze oude rot.

De sprongen liet ik achterwege, maar het vertrouwen in eigen kunnen zag je gaandeweg toenemen. Een basisvoorwaarde voor de mentale training: je moet niet verder willen springen dan je polsstok lang is. Wat dat aangaat was deze training voor beginners een heel andere dan gebruikelijk.

Ik was eerder een mentale trainer....

Geen opmerkingen: