zondag 1 oktober 2023

Oktoberwarmte

We hadden een gebruikelijke zondag. Rustig aan doen, bed afhalen, w.c.'s schoonmaken, was ophangen en wat utteren. Na afgelopen week driemaal geschaatst te hebben naast allerhande klussen in IJshal De Vliet en een week voor het openingsweekeinde van deze energiezuinige kunstijsbaan was een dagje rust tussendoor best wel lekker.

Na een bezoek aan de Ekklesia ging Ada naar de volkstuin, terwijl ik thuis de lunchpakketten klaarmaakte. Op de tuin leek het wel zomer.

Na een extreem warme september gaat oktober met oktoberwarmte van start.

De klimaatopwarming dendert door met alle gevolgen van dien.

Terwijl mijn vrouw druk bezig was op de tuin, bracht ik een emmertje courgettesoep en net geplukte druiven naar mijn schoonouders, waarna ik in de oktoberwarmte, die me deed denken aan 2011, naar huis fietste.

Geen opmerkingen: