dinsdag 10 december 2013

Pasteltinten

Het was een prachtige ochtend. Hoewel de beloofde nachtvorst uitgebleven was, was het behoorlijk fris. Het was onbewolkt en er stond bijna geen wind. Heerlijk winterweer.

Op zulke ochtenden heb je vaak de mooiste zonsopgangen. Zo ook vanmorgen. Ik besloot om net als gisterenmiddag een ommetje door de duinen te maken. Ik fietste naar het Valkenburgse meer en over de slingerweg naar De Klip. Onderweg zag ik berijpte weilanden met nevelflarden er boven en aan de oostzijde de pasteltinten van het ochtendgloren.

Het fietspad naar Den Haag was afgesloten. Niet dat ik daar om gaf, want ik hoefde die kant toch niet uit. Ik moest richting Katwijk. Heel bijzonder was, dat de ochtendschemering ook te zien was boven de zee. Er hing een roze gloed boven het water. Heel apart, om de pasteltinten zowel aan de oostzijde als aan de werstzijde van jezelf te zien. Er zijn geen mooiere luchten dan winterluchten!
Het berijpte mos maakte het winterse plaatje compleet.

Geen opmerkingen: