dinsdag 17 december 2013

Onderrug

Meestal kun je na een flinke inspanning als een (Alternatieve) Elfstedentocht of een marathon een paar dagen niet lekker traplopen. Trap op gaat nog wel, maar naar beneden is een heel ander verhaal.
Na de 1000 rondjes van Leiden heb ik me afgelopen zondag laten masseren. Mijn onderrug en mijn benen werden onder handen genomen. Met een voor mijn benen positief resultaat. Ik kon gewoon probleemloos traplopen!
Het fietsen gaat ook lekker. Ik rij wel een tandje lichter om meer op souplesse te trappen, maar dat is ook bedoeld om de benen lekker los te rijden.
Vanavond ga ik in de Leidse IJshal schaatsen. Ik ben benieuwd, hoe het zal gaan. De enige naweeën van de 1000 rondjes waren een blaar op de zool van mijn linkervoet, die bij het schaatsen al open was gegaan, en een stijve onderrug. Geen rugpijn, maar het soepel bewegen gaat even wat minder.

Als dit voortaan de enige kwalen zijn na 200 km schaatsen, dan zou ik daar blind voor tekenen.

Geen opmerkingen: