woensdag 2 januari 2019

Terloopse ontmoetingen

Op Nieuwjaarsdag fietste ik samen met mijn vrouw vanaf de volkstuin naar mijn schoonouders toe. Op de ventweg van de Papelaan kwam een wel heel bekende fietser ons tegemoet. Hans Boers wilde ook even genieten van de buitenlucht en toevalligerwijze kruisten onze wegen elkaar op de weg, waar we al heel veel kilometers samen hebben gelopen. Uiteraard wensten we elkaar het allerbeste toe voor 2019.
Vanmorgen fietste ik voor het eerst dit jaar naar mijn werk toe. Op het fietspad langs de Schenksloot haalde ik een hardloper in, die aardig doorkachelde. Onder het inhalen vroeg hij vanwegen mijn Fryslân-muts of ik iets met Fryslân had.
"Ik ben een schaatser en hoop natuurlijk ieder jaar weer om de Elfstedentocht te rijden?"
"Heb je hem wel eens gereden?", kreeg ik als wedervraag.
"In 1997 heb ik hem een dag voor de Elfstedentocht geschaatst en in 2012, toen de Tocht der Tochten net niet doorging."
De loper bleek ook in dezelfde jaren beide keren de Elfstedentocht te hebben volbracht. Toch leuk, zulke terloopse ontmoetingen.

Geen opmerkingen: