dinsdag 29 januari 2019

50% beter

Het is wel een vreemd gevoel om op dinsdagmorgen niet naar de Leidse IJshal te fietsen om daar met de "Krasse knarren" te gaan schaatsen. Maar ja, met een verkouden kop is dat niet verstandig.
In plaats daarvan reed ik op dezelfde tijd richting Katwijk voor een ritje met de biebauto langs de 21 scholen, die meedoen aan de Bibliotheek op School.
Het had vannacht aardig gevroren en op sommige boerensloten lag weer een vliesje ijs. Toen ik om 1 uur naar huis fietste, was dit op de meeste plekken weer verdwenen. De zon krijgt langzamerhand steeds meer kracht. Vanmorgen was er trouwens weer een prachtige zonsopgang, zoals je die eigenlijk alleen in de winter ziet.
Thuis gekomen at ik wat brood, waarna ik net als gisteren een middagdutje ging doen. Binnen de kortste keren was opa Breed vertrokken om anderhalf uur later te ontwaken.
Sommigen noemen dit een schoonheidsslaapje. Wat dat aangaat mag ik er heel dutjes doen, wil het nog wat worden....
Vergeleken met gisteren voel ik me wel 50% beter.
Dat kan van deze kwakkelwinter helaas niet gezegd worden.

Geen opmerkingen: