zondag 20 januari 2019

Inspectieronde

Na een toch vooral op klomphoogte koude nacht kreeg ik goede hoop op schaatsen op natuurijs deze week. Vooral daar er elders in Nederland op een paar plekken geschaatst werd.
Het werd dus tijd voor een inspectieronde langs een paar mogelijke plekken, waar deze week in onze omgeving geschaatst zou kunnen worden. Toen mijn vrouw naar haar ouders vertrok, fietste ik een stukje mee om allereerst naar de ijsbaan van Voorschoten te fietsen.
Deze ijsbaan lag helemaal dicht met prachtig zwart ijs. Ik sprak met ijsmeester Adri Hendriks. Het ijs was nu 2 cm dik. Hopelijk is het dinsdag dik genoeg om de voorspelde sneeuw te kunnen verwijderen. De komende week houd ik de site van de STGV goed in de gaten. Want wie weet....
Voor de Vogelplas is het een ander verhaal. Een voortkabbelend verhaal.
Alleen in de hoek bij de opstapplaats vlak bij het viaduct over de A4 lag een vliesje ijs, net als pal langs het riet aan de kant van de Kniplaan.
Hier kwam ik Kees Lelieveld tegen. Deze "Krasse knar" was eveneens bezig met een inspectieronde.
Gezien de verslechterde weersverwachtingen ziet het er echter voor de Vogelplas vooralsnog ongunstig uit.

Geen opmerkingen: