zaterdag 2 juli 2022

Fietsenwissels


De start van deze zomerdag was redelijk fris te noemen, maar uiteindelijk werd het heerlijk zomerweer.

Het zou een redelijk drukke dag worden. Mijn vrouw vertrok na het ontbijt naar de volkstuin. Ik zou boodschappen gaan halen bij "De Helianth". Op weg er naartoe reed ik naar fietsenmaker Van Vliet om af te spreken, hoe laat ik mijn Batavus Galibier op kon halen. Aan het eind van de ochtend zou de fiets klaar zijn.
Op weg naar de Herenstraat kwam ik langs de bouwplaats van IJshal "De Vliet", waar op zaterdagmorgen daadwerkelijk gebouwd werd. Klasse, mannen!


Volgend jaar mei staat de oplevering van de nieuwe kunstijsbaan gepland en ik vermoed, dat dat wel gaat lukken. Met de boodschappen op mijn oude Batavus Jakima lukte dat prima. Eerst bracht ik hun boodschappen naar mijn schoonouders, waarna ik met onze boodschappen naar huis fietste.
Daar had ik mijn eerste fietsenwissel. Met de oude Giant van mijn vrouw reed ik naar haar vroegere werk, waar de fiets voor algemeen gebruik gestald wordt. Vandaar wandelde ik naar Van Vliet, waar mijn Galibier inderdaad klaar stond.

Op de derde fiets van de dag, die reed als een zonnetje, trapte ik naar de volkstuin na ook nog een tweetal regenbroeken en een paar fietshandschoenen gekocht te hebben.
Op de volkstuin lunchte ik en hielp ik met het opruimen van een partytent, waarna Ada en ik via een tocht door Wassenaar en een deel van de Landgoederenroute naar de Horstlaan reden. Daar bezochten we haar ouders, waar we wat dronken.

Fabio Jakobsen won na een hectische finale de sprintetappe door het licht glooiende Denemarken van Roskilde naar Nyborg.

De fietsenwissels in de Tour de France gaan wel wat vlugger dan mijn fietsenwissels. Het fietsen ook trouwens....



Geen opmerkingen: