zondag 11 november 2012

De Hagedis

Er was vrijdagavond een poot van Ada's leesbril afgebroken. We hadden nog steeds 2 bonnen liggen van Saton, de hoofdsponsor van de Halve marathon van Katwijk voor een gratis ogentest. We fietsten er om een uur of 9 naar toe. De test was uitgebreider dan we dachten. Ongeveer 3 kwartier per persoon.
Ada ging als eerste, daar zij om 10 uur een afspraak had staan. Om kwart voor 11 was ik ook klaar en kon ik naar "De Helianth" fietsen voor het inslaan van een voorraad voedsel. Bepakt en bezakt fietste ik op huis aan, waarna ik in de wijk nog wat boodschappen deed.
Na me gedoucht te hebben lunchte ik vrij snel, daar Ada en ik de trein naar Rotterdam moesten halen. We zouden op bezoek gaan bij Ike. Het was rustig herfstweer, dus we besloten vanaf Rotterdam Centraal naar haar huis te wandelen. Een half uur later waren we er.
Vanaf de bovenetage had je een prachtig uitzicht over de vele herfsttinten van de bomen in de omgeving. Om 5 uur moesten we al weer gaan, daar we een afspraak hadden in Den Haag. We zouden gaan eten in "De Hagedis", een vegetarisch restaurant.
De tramrit in Rotterdam en de treinreis naar Holland Spoor verliepen redelijk vlot, maar in de Residentie liep het spaak. We zouden met tram 11 naar Scheveningen reizen. Volgens het schema reed deze iedere 10 minuten. Het duurde echter een half uur, voordat lijn 11 verscheen.
Wat dat aangaat heeft het wel wat weg van de Elfstedentocht. Daar moet je ook altijd langer op wachten dan je lief is.

Toen we eindelijk bij Jan Koopmans waren, konden we meteen op de fiets stappen om naar "De Hagedis" te trappen. Met zijn vieren op 3 fietsen reden we naar "De Hagedis" toe, waar we met zijn zessen aan tafel zaten. Coby en Martin Schouten en Saskia, een nicht van international Urby Emanuelson, maakten de eetclub compleet.
De heren begonnen met Gerardus Kloosterbier. Het zou een gezegende avond worden.
En een gezellige. De lachsalvo's klonken af en toe luid en duidelijk door de hoge ruimte van het oude klaslokaal. Vooral toen Jan in een lange zin de woorden "toilet" en "instructies" gebruikte, was het een simpel intikkertje: "Hangen er op het toilet instructies?"
Om een uur of 11 zaten we op de fiets richting Laan van Meerdervoort, waar Ada en ik de tram naar Den Haag CS namen. Vanaf de Vink wandelden we naar huis. We hadden heerlijk gegeten in "De Hagedis" en het was een gezellige avond. Voor herhaling vatbaar heet zoiets.



Geen opmerkingen: