vrijdag 16 november 2012

Ingeloot

Een kleine 20 jaar was het altijd een spannende tijd: ben ik ingeloot voor de Tocht der Tochten of toch uitgeloot. De kansen op het laatste waren trouwens een stuk groter. In het begin van de jaren '90 was de kans om ingeloot te worden 1 op 7.
Tegenwoordig is het een stuk simpeler: het ene jaar ben je ingeloot, het jaar erop niet. Deze winter ben ik startgerechtigd.
Als ik mijn eigen winterverwachting ernaast leg, dan geef ik mezelf niet veel kans om in januari of februari bij de Zwettehaven aan de Elfstedentocht te beginnen. Het afgelopen half jaar is het vrij normaal weer. De extremen van de afgelopen paar jaar zijn er uit. Ik verwacht wel een natuurijsperiode, maar te kort en niet krachtig genoeg voor een Elfstedentocht.
Maar ik laat me graag in positieve zin verrassen en wie weet mag ik in 2013 in de redelijk vroege startgroep 11 wederom van start voor de schaatstocht langs 11 steden.

Geen opmerkingen: