zaterdag 17 november 2012

Open huis

"Is het hier soms open huis?" klonk het gisteren in de Leidse IJshal.

Het was inderdaad erg druk na de schaatsles van de buitenschoolse sport. Er zijn 130 kinderen toegelaten en er was zelfs een wachtlijst. Het uur erna voor de IJVL is een stuk rustiger. Er rijden ruim 20 kinderen op dit uur. De vader, die zijn dochter kwam brengen, kon dus met recht verbaasd zijn.
Vandaag was ik ook met openmaken in de weer. Met het openmaken van mijn slijpsteen om precies te zijn. Na verloop van tijd slibt de grove kant van de slijpsteen dicht, waarna het slijpen van de schaatsen veel langer gaat duren.
Nu is dit geen werk, wat ik dagelijks doe. Het is ruim anderhalf jaar geleden, dat ik de slijpsteen "open" heb gemaakt.
Ik zocht dus een instructiefilmpje op youtube op.

Voor alle zekerheid zocht ik nog wat aanvullende informatie over het onderhoud van slijpstenen op internet op.
Hierna kon ik er mee aan de slag. Een klein half uur later was mijn slijpsteen open geschuurd door slijpkorrels op een glasplaat.

Het slijpen ging vervolgens een stuk sneller en mijn schaatsen waren in korte tijd weer scherp.

Geen opmerkingen: