zaterdag 3 november 2012

Sammy

Gisterenmiddag ontving ik dit mailtje:
Lieve vrienden,
Sammy is niet meer!
We (Ria, door mij bijgestaan) hebben Sammy laten inslapen.
Hij kon de ene poot niet meer voor de andere zetten en bibberde als een rietje toen hij naar buiten moest om te plassen.
De dierenarts deed het voorbeeldig. Hij begeleidde Ria prima. Zij had het er best moeilijk mee.
Ik mocht zijn kop ondersteunen terwijl hij bij Ria op schoot lag toen de injectie kreeg.
groetjes Tim

Kik, ik heb nog een rijtuigkooi in de aanbieding.

De legendarische hond Sammy is niet meer. Zelden in de geschiedenis der mensheid heeft een hond de lachspieren zo aan het werk gezet als Sammy met zijn strijdwagen.

Anderhalf jaar geleden trokken we veel bekijks, toen we met de hond in de fietskar in het Hemelvaartsweekeinde door Alkmaar en omgeving reden.

Om te voorkomen, dat de oude hond uit de kar zou springen, was hij letterlijk geketend aan ijzeren kettingen, die door ons omgedoopt waren in "SM-kettingen", niet wetend, dat het een jaar later een enorme hype zou worden door "50 tinten grijs".

Wij waren gewoon onze tijd ver vooruit.
Net zo goed als dat wij de tijd ver vooruit waren met deze bijzondere wijze van transporteren.

Maar ja, het is me met de paplepel ingegoten. Mijn vader heeft tijdens de crisis in de dertiger jaren in Nieuw-Vennep een transportbedrijf opgericht, dat als B. Breed & Zonen nog steeds bestaat.

Sammy, het was een waar genoegen om je gekend te hebben. Jij kunt gaan genieten op de eeuwige jachtvelden.

Geen opmerkingen: