maandag 19 november 2012

IJsstrijd of Een dubbelslag met een Breede sLach

Dit weekeinde plofte er een envelop op de deurmat. Er zaten affiches, flyers en een ijsmuts van IJsstrijd in.
Begin maart zou op Flevonice een Alternatieve Elfstedentocht gehouden zijn, maar dat ging vanwege de hoge temperaturen een paar weken na de Elfstedentocht niet door. Het ijs in Biddinghuizen was te zacht.
Op dat moment was ik er niet echt rouwig om. De shinsplint-blessure had zo kans om te herstellen. Maar er zat een maar aan: ik moest die 200 km natuurlijk nog wel een keer rijden. Belofte maakt (ere)schuld.
Intussen ging Flevonice failliet en moest er een andere opzet komen voor de Nierstichting Elfstedentocht.

Waar IJsstrijd anders op 1 dag en een enkele keer over 2 dagen was uitgesmeerd, is nu gekozen voor de periode 1 tot en met 15 december met op de laatste dag een afsluiting op het gladde ijs van Thialf.

Daar ik niet zo'n mannetjesputter ben, dat ik kort achter elkaar soepeltjes een paar keer 200 kilometer op een dag schaats, sla ik deze beurt over.
Op zondag 16 december doe ik weer mee aan de 1000 rondjes van Leiden.

De ereschuld ten opzichte van degenen, die mij gesponsord hebben voor IJsstrijd op 15 december, los ik op door een dag later de 200 kilometer bij de 1000 rondjes van Leiden te volbrengen.

Dat wordt een dubbelslag met een Breede sLach.

Geen opmerkingen: