donderdag 15 november 2012

De oproep der Kabouterschaatsen

In het begin van de jaren `80 werd de begenadigde tekenaar Rien Poortvliet internationaal beroemd met zijn kabouterboeken.
Na "Leven en werken van de kabouter" verscheen "De oproep der Kabouters".
Een paar jaar geleden werd ik weer geconfronteerd met het kleine volkje, toen Martin Langbroek mijn kluunschaatsen omdoopte in kabouterschaatsen.

Vandaag moest ik daar weer aan denken, toen ik na afloop van de training van de "Krasse knarren" in de kantine van de Leidse IJshal aan de praat raakte met Willem van Vliet.
Na de druk bezochte training met een peloton van zo'n 20 "Krasse knarren", waarbij het tempo ook nog eens behoorlijk hoog lag, vroeg de organisator van de 1000 rondjes van Leiden me, of ik zoveel mogelijk schaatsers attent wilde maken op dit evenement ten behoeve van de Monique Velzeboer Foundation en het Liliane Fonds.
Welnu, aan dat verzoek voldoe ik graag.

Nu zal niet iedere schaatser zo gek, pardon, zo gedreven zijn als deze schrijvende schaatser om in zijn eentje 2000 bochten te nemen. Maar het leuke van dit evenement is, dat je het ook in teamverband kunt doen. Zelfs teams van 10 personen zijn mogelijk.
Voor de "Krasse knarren" en de trainingsgroepen van de IJVL moet het dus mogelijk zijn om met meerdere teams aan de start te komen op zondag 16 december.
Dus beste mensen, doe mee!
Dit is dan wel geen oproep der Kabouters, maar wel een oproep der Kabouterschaatsen!

Geen opmerkingen: