dinsdag 29 december 2020

Herordenen

Als bibliothecaris was het een vaste routine: het herordenen van boeken en cd's.

Thuis was het eens redelijk geordend, maar af en toe koop je of krijg je van deze of gene boeken of cd's. Op korte termijn ga je dan beginnen met stapelen.
Mijn vrouw kwam met het plan om voor Oud en Nieuw alles te gaan herordenen.

Ik stond voor een dilemma, doch dit boek wees me de juiste weg.

Ik zette me aan het werk en begon met de cd's. Dat was de eenvoudigste klus. Om de benen te strekken deed ik daarna wat boodschappen in  het centrum van Leiden om via de Oostvlietweg door Voorschoten naar huis te fietsen. Na de lunch begon ik aan de boeken.

Het was een heel gepuzzel om de boeken allemaal kwijt te kunnen.

Maar het gaf een voldaan gevoel, toen de klus erop zat.

Daarna had ik tijd om een boek open te slaan.

Geen opmerkingen: