woensdag 2 december 2020

Medaille

Vanmorgen fietste ik naar de boerenmarkt in onze mooie Leidse binnenstad. Daarna reed ik door naar de Burgsteeg, waar ik bij Runnersworld de medaille van de Online Marathon van Leiden ophaalde.

De marathon van Leiden had in dit jaar heel wat voeten in de aarde. Door de coronacrisis ging de marathon van Leiden niet door en werd deze op 10 mei omgezet in een onlineversie van 10 kilometer.

De organisatie van de marathon had hard gewerkt om op 22 november een editie voor elkaar te krijgen, die coronaproof was en het leek te gaan lukken, maar de tweede golf gooide wederom roet in het eten.

Maar men ging niet bij de pakken neerzitten en organiseerde een tweede online marathon vanaf 22 november.

Uiteraard deed ik daar aan mee en liep de halve marathon.

Met 2202 als startnummer liep ik 23,45 kilometer.

Daarvoor kreeg ik een certificaat.

Daarnaast kregen we ook nog een medaille, die we vandaag op konden halen. 


Bij de Runnersworld hoorde ik, dat er volgend jaar 2 verschillende data worden geprikt. Eentje is al bekend: 9 mei 2021. Maar er wordt ook nog een reservedatum gezocht in het najaar. Organiseren is ook vooruitzien.

Daarvoor is het wel nodig, dat alle hardlopers meedoen aan de crowdfunding, want anders bestaat de kans, dat we te maken krijgen met de keerzijde van de medaille: deze online marathon bleek de laatste marathon van Leiden te zijn geweest....

Geen opmerkingen: