maandag 7 december 2020

Tom Janssen

Een van mijn favoriete cartoonisten is Tom Janssen. Afgelopen zaterdag bleek, dat ik flink heb zitten suffen, want in Trouw stond een interview met hem in 5 cartoons.


Zodoende had ik de tentoonstelling van het werk van Tom Janssen in "Beeld en Geluid" in Den Haag gemist. Ja, dat krijg je met pensionado's die minstens 5 keer in de week sporten....

Met milde spot beziet hij al 45 jaar de actualiteit en de waan van de dag, waarbij hij niemand spaart, ook zichzelf niet. In enkele penseelstreken weet hij dit verfijnd neer te zetten.



Het leuke is, dat de sport regelmatig in zijn tekeningen opduikt.


Met deze hoopvolle cartoon wil ik afsluiten, waarbij ik Tom wil bedanken voor de afgelopen 45 jaar humor, die hij her en der verspreidde.

Geen opmerkingen: