donderdag 15 oktober 2015

Fotoshoot

Het was een vreemde morgen. Na het ongeval op het ijs zaten we met een man of 8 in de kantine van de Leidse IJshal aan de koffie en de warme chocolademelk. Uiteraard was het gespreksonderwerp de ongelukkige valpartij.
Daarna moest ik meteen door naar de Kuipersteeg. Zelfs geboren en getogen Leidenaar Henk Distelvelt wist niet waar deze was. Gelukkig hebben ze hiervoor stadsplattegronden. Zo kwam ik op de fiets uit bij een steeg tussen de Oude Rijn en de Haarlemmerstraat.
Hier zouden foto's van mij gemaakt worden in schaatsoutfit voor het LOS Magazine.

Ada weet wel, dat ik om te zoenen ben, maar daar kwam ik niet voor. Er moest een foto gemaakt worden voor de rubriek "Op de zeepkist", waarbij ik reclame maakt voor de 1000 rondjes van Leiden over 2 maanden.
De schaatskleren had ik al aan, dus dat was makkelijk. Ik trok mijn kluunschaatsen aan en begaf me naar de zeepkist. In alle mogelijke houdingen stond ik op of naast de zeepkist, terwijl er een dertigtal foto's van me gemaakt werd alsof ik een fotomodel was.
Eén van deze foto's verschijnt binnenkort in het LOS Magazine. Welke het wordt is aan de redactie van dat blad.


Met het oog op de 1000 rondjes had ik 2 exemplaren van mijn schaatsboeken meegenomen voor de redactie om te verloten of op een andere manier geld op te laten brengen voor het Willem-Alexander Kinderfonds, het goede doel, waar we op 13 december voor schaatsen.
In het gebouw zit ook de Leidse pas. Al pratend kwamen we op de mogelijkheid, dat zij contact op konden nemen met het bestuur van de Leidse IJshal. Wellicht dat deze kortingspas nieuwe potentiële schaatsers naar de Vondellaan kan lokken. Ik kon hen de juiste contactpersonen noemen. Wie weet, wat voor positief effect deze fotoshoot nog gaat krijgen.

Geen opmerkingen: