vrijdag 21 oktober 2016

Bestuurlijk vandalisme

Vanmiddag heb ik voor het eerst dit seizoen mijn schaatsen weer eens geslepen na ik Katwijk gewerkt te hebben. Daarbij kwam ik zowel op de heenweg als op de weg terug naar huis langs de Oegstgeester Onlanden.
Nu is het de afgelopen maanden erg droog en warm geweest, maar dat kan niet van de afgelopen week gezegd worden. Toch is er nergens op dit al tientallen jaren braakliggende grasveld achter "Corpus" een waterplas te bekennen.

Het moet wel heel gek lopen wil daar komende winter ook sprake van zal zijn. De gemeente Oegstgeest heeft greppels laten graven in het braakland, dat behalve voor de vroege vogels onder de natuurijsschaatsers ook interessant was voor vogelaars.

Kennelijk vond men dit paradijsje voor waad- en weidevogels niet zo'n fraai visitekaartje voor de ingang van "Corpus". Door de deze zomer gegraven greppels kunnen de bedreigde weidevogels hier niet meer terecht en ziet het er naar uit, dat de natuurijsbaan van 200 bij 400 meter ook niet meer zal terugkeren.
Ik noem dit bestuurlijk vandalisme!

Geen opmerkingen: