vrijdag 10 juni 2022

Aardbeien en heermoes

Het spetterde weer een beetje vanmorgen, maar voor de rest was het een dag met prima temperaturen met een wisseling van wolken en zonneschijn. Echt Hollands weer dus.
Om 9 uur ging ik boodschappen doen bij "De Helianth". Ik reed er naar toe via de bouwplaats van Zwembad en IJshal "De Vliet", waar ik weer wat foto's maakte van de vorderingen.



Het leuke is, dat te zien was, dat de eerste voorbereiding van de bouw van de eerste verdieping getroffen worden. Hier komt de 250-meterbaan, waarop ik héél véél rondjes hoop te schaatsen.



Met de boodschappen reed ik naar huis, waar ik met mijn vrouw koffie en thee dronk. Zij vertrok naar de volkstuin, ik bracht het oud papier en glas weg.

Daarna maakte ik het brood voor de lunch klaar, waarna ik via mijn schoonouders, waar ik wat af moest geven, naar de volkstuin toe, waar ik in het zonnetje met Ada at. 
Vervolgens wijdde ik mij aan mijn taken: aardbeien plukken en heermoes verwijderen. 

Na gedane arbeid is het goed rusten. Dat deden we dan ook met een kop muntthee van eigen tuin. Ook de kikker in de vijver warmde op in de zon.

Met de fietsrit naar huis kwam het dagtotaal op 36 kilometer en het weektotaal op 200 kilometer. In 2022 heb ik nu 4000 kilometer gefietst. Er zijn heel wat mensen, die dit aantal in het hele jaar niet bij elkaar trappen. Als 66-jarige mag ik dus niet klagen....

Geen opmerkingen: