maandag 5 augustus 2024

De beste stuurlui staan aan wal

Gisteren maakte ik met een viertal korte fietsritten van in totaal 20 kilometer de 6000 kilometer van 2024 vol. Vandaag kwamen daar ruim 20 kilometer bij met een rit naar het Stadhuisplein voor het maandelijkse klimaatalarm met aansluitend boodschappen doen in de Oogstwinkel en bij "De Helianth".

Na tussen de middag in de tuin geluncht te hebben, vertrok mijn vrouw naar de volkstuin. Ik reed er een uur later naar toe. Via een omweg haalde ik een groot pak toiletpapier voor de volkstuin op, waarna Ada en ik samen thee dronken.

Bij thuiskomst hoorde ik op de radio, dat Marit Bouwmeester zonder te zeilen Olympisch kampioen was geworden.

Zo kan ik het ook!
Immers: de beste stuurlui staan aan wal.

Derhalve zocht ik een toepasselijk spreekwoord, dat perfect bij mijn stijl van zeilen past.

Zodoende kwam ik uit bij een schip op het strand is een baken op zee.....

Geen opmerkingen: