woensdag 23 augustus 2023

Waterkokerloop

Gisterenavond ging het licht plotsklaps uit.

Daar bij de buren het licht wel bleef branden, gingen we er van uit, dat er een stop was gesprongen. 

De stoppen zaten er echter nog allemaal in. Voor het eerst sinds we 36 jaar geleden in dit huis wonen, was de aardlekschakelaar gesprongen. Nadat deze weer was ingeschakeld, ging het goed. Alleen de waterkoker deden we niet aan: misschien zaten er teveel energievreters op één groep.
Toen ik vanmorgen de waterkoker aanzette, brandde het aanlichtje wel, maar verder gebeurde er niets. De conclusie was duidelijk: de waterkoker was ter ziele. 
Na op de fiets boodschappen gedaan te hebben op de Boerenmarkt en bij "De Helianth" trok ik mijn sportkleding en hardloopschoenen aan en liep met de waterkoker in mijn rugzak naar Avalex in Wassenaar. Nu het nieuwe tunneltje onder de A44 open is, is het maar 3 kilometer bij ons vandaan.

Op het moment van mijn duurloop van 6 kilometer langs het Valkenburgse meer heen en via de Maaldrift terug was meetpunt Valkenburg de warmste plek van Nederland.
Dat was ouderwets zweten....

Geen opmerkingen: