donderdag 24 augustus 2023

Regentonnenloop

Doordat er vandaag een regenton bezorgd zou worden door de gemeente Leiden, moesten Ada of ik vandaag thuis blijven. Daar de bezorging VANAF 8 uur zou zijn, konden we ons één gezamenlijk uitje veroorloven: het Valkenburgse meer. 

Om 7 uur stapte mijn vrouw op de fiets, terwijl ik hardlopend naar deze recreatieplas ging. Terwijl Ada een klein half uur zwom, deed ik een serie droogtrainingsoefeningen. Op het kleine strandje waren wat geulen en kuilen gegraven en door het niveauverschil kwam ik op een briljant idee voor een zware oefening bij de strandtraining van aanstaande maandag.

Nadat mijn vrouw zich had omgekleed, fietste zij snel naar huis toe, terwijl ik de tweede helft van de loop van 5 kilometer aflegde.
Voordat ik onder de douche stapte, mat ik mijn bloeddruk en gewicht voor de tweede keer vanochtend.
Het gewicht ging van 68,5 naar 67,6 kilo, terwijl de bloeddruk daalde van 127 om 70 naar 97 om 58,
Niet gek voor iemand, bij wie wel eens 238 om 130 is gemeten....
Het verraderlijke is: je voelt geen verschil tussen de hoge en de lage bloeddruk!

's Middags om 3 uur werd de regenton trouwens bezorgd.

Geen opmerkingen: