maandag 14 oktober 2024

Deutschland

Vanavond wordt in München de altijd beladen interland tegen Deutschland gespeeld. Vanmorgen was ik bij de schaatsles in IJshal De Vliet trainer bij een tweetal jonge inwoners van Duitsland.

Tot mijn verbazing was er een tweetal kinderen op de schaatsles afgekomen. 
"We hebben herfstvakantie!", kreeg ik te horen.
Daar het in onze omgeving pas over 2 weken zo ver is, vroeg ik, waar ze vandaan kwamen?
Het bleek, dat ze in Duitsland wonen en nu een week bij hun oma logeerden. Daar het nog niet druk was, kon ik me vrijmaken om deze kinderen de beginselen van de edele schaatssport eigen te maken.
Het was 2 jaar geleden, dat ze voor het laatst op de smalle ijzers hadden gestaan. Het meisje durfde niet en deze reed met een rekje rond. De jongen had minder angst en viel tijdens zijn eerste ronde van 250 meter driemaal.


Maar eenmaal op gang ging het steeds beter. Ik deed de oefening voor beiden voor, waarna het meisje één rondje deed en de jongen het dubbele aantal. En zo schaatsten ze na een uur allebei beter dan aan het begin. En dat is precies waar de schaatslessen voor bedoeld zijn!

Geen opmerkingen: