zondag 13 oktober 2024

Viobes

Om half 8 werden we wakker na om middernacht naar bed te zijn gegaan. Een goede nachtrust dus.

Na nog even gekletst te hebben, stapte ik om 8 uur uit bed. Het was mistig, toen ik via de kortste route naar Nava liep. Bij de Panaderie haalde ik 2 stokbrood.
Op de terugweg kreeg ik een appje van Gera van Duijvenvoorde, die in mijn plaats de 100 Bruggenloop zou lopen.

Ze zou deze uiteindelijk volbrengen in 1.45, een goede tijd, want met alle korte klimmetjes en het keren en draaien is het een lastig parcours.

Mijn parcours kende meer hoogtemeters.

Bij ons weet je, dat als er mist hangt, het niet gaat regenen. In de bergen ligt dat een tikkeltje anders.Nu heb ik als kind geleerd, dat stelen verkeerd is.

Zeker pijpenstelen moet je laten. En laat dat nou net het geval zijn  in de laatste kilometer. Mijn trainingsjack en de rugzak liet ik in de serre uitdruipen voor ik het huis binnen stapte. Na het uitzweten stapte ik onder de douche met de eerste 7 kilometer in de benen.

Aan de ontbijttafel vulde ik mijn nuchtere maag met fruit en vers brood. Na het ontbijt begon ik aan "De achtertuin van het Achterhuis" van Gerard Kremer.

Ik hing de was op. Mijn dochter en haar vriend kwamen langs. Met zijn zessen aten we een bonenschotel met een paar stukken taart als toetje. De anderen gingen met de auto naar Ceceda, Ada en ik maakten in een rustig tempo een wandeling via Villamartin naar Viobes.

We hadden een klein buitje, maar liepen ook regelmatig in het zonnetje met prachtige uitzichten over de bergen rondom ons.

Om 6 uur waren we terug en hielpen Pedro en Sally om de koeien van de ene wei naar de andere te brengen.

Geen opmerkingen: