zondag 9 juni 2024

Een rustige zondag

Na een volle week was zondag een dag om even op te laden. Nadat we heerlijk geslapen hadden, was het tijd om voor het eerst sinds de vakantie naar Asturias het beddengoed weer eens te wassen. Ook de toiletten kregen de wekelijkse schoonmaakbeurt.
Na het ontbijt ging Ada in de achtertuin aan de slag, terwijl ik de droge was afhaalde en opvouwde, waarna er ruimte was om het natte beddengoed op te hangen.

Na de koffie en thee vertrok ik naar de Leidse binnenstad en Ada naar de volkstuin. Nadat ik thuis geluncht had, ging ik er ook naar toe. We dronken thee, ik gaf de pompoenen water en plukte nog wat aardbeien.

Ik fietste naar huis om het bed op te maken, terwijl mijn vrouw bij haar moeder ging koken. Ik fietste daar om 6 uur naar toe. De aardappels met tuinbonen, wat gemengde groenten en een stukje chorizo smaakte prima, net als het fruittoetje.

Na Vroege Vogels over de Dommel bekeken te hebben fietste ik naar huis toe. Op deze rustige zondag had ik toch nog 32 kilometer weggetrapt.

Geen opmerkingen: