zaterdag 29 juni 2024

Kikkersprong

Gisteren was het weer onze oppasdag. Dat betekende om 6 uur opstaan en dan met de trein naar Rotterdam gaan. De oudste kleinzoon ging naar school, de jongste laat opa graag voorlezen.
Aan het eind van deze heerlijke zomerochtend fietsten we naar Kookpunt, waar we wat spullen voor in de keuken kochten.

Om de hoek zat een winkel in tweedehandskleding. Ada kocht een linnen broek en ik een mooie geruite bloes, die er gloednieuw uitzag en mogelijk uit een restpartij kwam.
Langs de Rotte reden we huiswaarts met een kleinzoon, die tegen de slaap vocht. Tijdens de lunch fleurde hij helemaal op, maar zijn middagslaapje kwam toch snel. Die van opa ook trouwens.
Uitgerust haalde hij de oudste kleinzoon van school. Aan het eind van de middag gingen zij naar het zwembad, waar deze auto geparkeerd stond.

Toen de zwemles was begonnen, fietste ik snel naar de dichtbij gelegen bibliotheek om de kinderboeken te ruilen. Zodoende kon ik aan het eind van de zwemles de kikkersprongen in het water nog kunnen zien.
Thuis gekomen konden we meteen helpen met tafel dekken. We aten een allegaartje aan restjes, die met  elkaar toch  een smakelijke maaltijd vormden. En yoghurt met aardbeien en muesli is altijd lekker.

Voordat hij naar huis mocht, kon opa nog een paar prentenboeken voorlezen. 

Toen Ada en ik naar huis gingen, hadden de jongens geen tijd om ons uit te zwaaien. Ze waren verdiept in de boeken. Als bibliothecaris in ruste was ik zéér voldaan!

Geen opmerkingen: