zaterdag 22 juni 2024

Schapenloop

Vanmorgen werden we wat later wakker dan gebruikelijk deze week. Na de wedstrijd van Oranje tegen de Fransen waren we ook later naar bed gegaan
Na het ontbijt fietsten we samen naar de Oogstwinkel en "De Helianth" om de nodige inkopen te doen.

Daarna dronken we thuis koffie en thee.

Het was een halfbewolkte dag met aangename temperaturen. Mijn vrouw fietste naar de volkstuin en ik reed met haar mee om aardbeien te plukken. Verder dan een handvol kwam ik niet.

Na gedane arbeid fietste ik door naar mijn schoonmoeder om haar deel van de boodschappen te bezorgen. Ik reed naar huis om een stukje te gaan hardlopen. Daar ik morgen 8 kilometer ga lopen door de Corbulotunnel, zou het een korte loop van ruim 4 kilometer worden. Langs de nog niet geopende tunnel van de Rijnlandroute liep ik naar het doodlopende weggetje tussen de weilanden. 

Aan het eind van de weg zag ik een schaapskudde mij tegemoet lopen.

Nadat ze mij gepasseerd waren, moest ik achter de schapen wandelen. Ik was daar te gast en wilde de kudden niet uiteen drijven.

Halverwege de weg verdwenen de schapen naar een ander weiland.

Na de Schapenloop douchte ik me, at daarna een paar boterhammen en fietste vervolgens naar de volkstuin, waar ik met Ada thee dronk.

Aan de verder strakblauwe lucht zag je her en der wat schapenwolken overdrijven....

Geen opmerkingen: