dinsdag 25 juni 2024

Bloedvorm

Gisteren vertrok ik na het ontbijt op de fiets naar het Gezondheidscentrum in de Stevenshof. Met een praktijkondersteuner werd de uitslag van het bloedonderzoek van de week ervoor besproken. Alles was in orde. Ik had niet anders verwacht.

De dag ervoor had ik tot mijn stomme verbazing voor het eerst van mijn leven een hardloopwedstrijd gewonnen, ook al was het "slechts" in de categorie 65+. Ik was dus in bloedvorm.
Na thuis wat klussen te hebben gedaan, haalde ik wat fruit bij "De Helianth". Na thuis de lunch klaargemaakt te hebben vertrok ik naar de volkstuin, waar ik met Ada de inwendige mens versterkte.


Ondanks het warme weer bleef de aardbeienoogst dramatisch. Slechts een tweetal aardbeien waren ons deel. Na de thee vertrok ik naar huis, waar ik me omkleedde en in te warme kleding naar IJshal De Vliet vertrok. Want op het ijs is het beduidend frisser. 
Op de shorttrackbaan gaf ik les aan een viertal kinderen. In totaal waren er een stuk of 20 kinderen. Er was gezien de weersomstandigheden sprake van écht zomerijs.
Thuis gekomen deed ik de schaatskleding zo snel mogelijk uit en in korte broek at ik redelijk snel, daar ik voor 7 uur bij Jos Drabbels moest zijn voor de wekelijkse droogtraining van IJVL en VIJL.
Op weg naar de skeelerbaan van Leiderdorp haalden we eerst bij Wielervereniging Swift een tweetal touwladders en een tas tractorbanden uit de IJVL-container.
In Leiderdorp stonden op deze zomeravond maar liefst 14 personen aan de start van de droogtraining. Dat is wel eens minder geweest. Onder leiding van Jos liepen we naar het strandje langs de Does. Daar was het druk met veel middelbare scholieren, die luidde muziek lieten klinken.
Wij voerden een training uit met veel grondoefeningen, waarna de touwladder aan bod kwam voor de coördinatieoefeningen. Ik kan u verzekeren, dat dit niet geheel gecoördineerd werd uitgevoerd.
Wij verlieten de discohoek en gingen op het fietspad bij een bank in de elastieken, die gemaakt waren van tractorbanden, de beenspieren versterken. Het voordeel van deze banden is, dat je het zo zwaar kunt maken als je zelf wilt. Ik maakte het voor mezelf redelijk zwaar, maar zocht de grenzen niet op, ook al was ik in bloedvorm

Hoewel ik bij de training geen enkele last had van de inspanningen van de loop door de Corbulotunnel, was ik wel voorzichtig. Er bestaat ook nog zoiets als een herstelfase.

Daar werd voor gezorgd door een jarige in onze gelederen, die twee heerlijke cakes voor ons had gebakken. Met een ijskoud biertje erbij hadden we op deze zomeravond buiten een gezellige nazit. Want gezelligheid is ook een belangrijk onderdeel van het sporten!

Geen opmerkingen: