zaterdag 1 juni 2024

Stijgingsregen en hemelsluizen

We hadden heerlijk geslapen en dekten de tafel, waarna we met zijn vieren ontbeten.

Na de koffie wandelden Ada en ik naar Nava, waar we bij Yebio wat boodschappen haalden. 

We kochten bij een bloemenwinkel een geranium en bij een bakker een viertal amandelcakejes. Op de terugweg aten we een banaan op een bankje langs de beek. Even later voelden we bij een korte klim wat regendruppels. Stijgingsregen.

Dit hield snel op. Bij de bergen op de achtergrond hingen donkere wolken, maar we kwamen droog thuis. We aten de overgebleven gevulde aubergines met rijst en wat brood met kaas.

Het zou een regenachtige middag worden. Siebe, Ana en Ada deden wat klussen binnenshuis, terwijl ik naar de door Jonathan Milan gewonnen Giro-etappe keek.

Om een uur of 6 was het even droog. Net op het moment, dat ik met mijn vrouw zou gaan wandelen, gingen de hemelsluizen open. Bij het dorpshuis keerden we terug op onze schreden. 

Ik schreef in het dagboek en ging verder in  "Het Pilgrims Father complot" van Jeroen Windmeijer.

's Avonds aten we om 10 uur aardappels met spinazie uit de eigen tuin en gebakken ei met kaas. We hadden een gezellige maaltijd met een La Sagra Casfiza, een heerlijk speciaalbiertje.

De dag was nat, de keel ook.

Geen opmerkingen: