woensdag 26 juni 2024

Ter Waddingloop

De minimumtemperatuur was vanmorgen opmerkelijk hoog te noemen.
Het beloofde dan ook een warme dag te worden.
Na het ontbijt fietste ik naar de Leidse binnenstad, waar ik bloeddrukmedicijnen ophaalde bij de Centraal Apotheek, brood en kaas kocht op de Boerenmarkt, nieuwe groene compressiekousen bij de Hardloopwinkel en nog wat fruit bij "De Helianth". Met een mooie omweg reed ik naar huis toe.
Daar kleedde ik me om en ging ik ruim 5 kilometer hardlopen, waarbij ik voor een route met zoveel mogelijk schaduw zorgde.

Via het Stevenspark liep ik naar het park van Ter Wadding, waar ik drie rondjes van een kilometer over de slingerende schaduwrijke paden liep. Via dezelfde route liep ik terug naar huis, waar ik bij wijze van cooling down bij de bijna tropische temperatuur van 29 graden het oud papier op de fiets met een schaduwrijke fietsrit wegbracht. 

Thuis gekomen douchte ik me, waarna ik me woog. Met 66,2 kilo was dit het laagste gewicht in jaren. Zodoende gaat de bloedvorm gepaard met lichtvoetiger lopen.

Geen opmerkingen: