zaterdag 8 juni 2024

Rondje Vlietlanden

Vanmorgen deed ik in regenpak met Ada boodschappen bij "De Helianth" en de Oogstwinkel.

Na thuis koffie en thee gedronken te hebben, vertrok mijn vrouw naar haar moeder en vandaar later op de dag naar de volkstuin, terwijl ik de was ophing.

Na de lunch trok ik mijn sportkleding aan. Via de Landgoederenroute en de Horstlaan fietste ik naar de Kniplaan, waar ik om half 4 had afgesproken met Hans Boers. 
We liepen langs de plek, waar sinds ik in Leiden woon altijd kassen stonden. Deze waren nu weg. Een vreemd gezicht, maar de open ruimte zal ook wel weer snel wennen.
Over de brug over de Vliet kozen we voor zoveel mogelijk onverharde paden. Het is wat zwaarder, maar loopt lekkerder voor je gewrichten.


We liepen langs de gegraven recreatiemeren, waar het op deze zonnige middag op sommige plekken behoorlijk druk was en je op hele delen vrijwel niemand tegen kwam. We liepen wat harder dan het marathontempo een rondje van ruim 9 kilometer, dat ons ook langs de Vogelplas voerde.
Na deze trainingsloop fietste ik via de volkstuin naar huis. Daar dronk ik met mijn vrouw een kop thee. Thuisgekomen gaf de kilometerteller 36 kilometer fietsen aan. Gevoegd bij de 9 kilometer hardlopen was het al met al een lekkere trainingsdag.

Geen opmerkingen: