Allereerst wil ik even uw geheugen opfrissen. Ruim 5 jaar geleden kwamen er tegelijkertijd plannen uit voor 3 topsportschaatsbanen: Thialf, Icedôme en TranSportium. Het vernieuwde "Thialf" zou 81 miljoen euro gaan kosten, een koopje in vergelijking met het luchtkasteel in Almere en het plan in Zoetermeer, waarvan later niet veel meer is vernomen. De laatste plannen lagen beide boven de 180 miljoen euro.
TranSportium had enkele grote vervoersmaatschappijen en de Duitse electronicagigant Siemens achter zich voor dit ambitieuze ontwerp.
Waar zijn deze bedrijven nu, terwijl ze voor ruim 1% van de 180 miljoen euro een 333-meterbaan kunnen helpen realiseren voor heel veel schaatsers uit Zuid-Holland?
En de hamvraag is: waar blijft Heerlijk Helder Heineken? Bij iedere Olympische Winterspelen lopen ze goede sier te maken met Nederlandse schaatsers, die na weer een Olympische medaille worden gehuldigd in het Holland Heineken House.
Zonder ook maar één cent in de 333-meterbaan te stoppen, toch de toekomst van het schaatsen in deze schaatsgekke regio, die heel wat toppers heeft voortgebracht, plukt Heineken middels gratis reclame wel volop de vruchten van andermans werk. In gewoon Nederlands noemen we dit pronken met andermans veren.
Dus Heineken, stop met profiteursgedrag en betaal mee aan de 333-meterbaan aan de Vliet op hemelsbreed een kilometer of 3 van jullie brouwerij in Zoeterwoude.
Of stop voortaan met het Holland Heineken House. Want van het alleen de krenten uit de pap halen krijgen de schaatsers uit onze regio anders een bittere nasmaak in de mond....
Geen opmerkingen:
Een reactie posten