Na een diepe slaap werd ik om 7 uur wakker. 
In tegenstelling tot gisterenavond was mistig, dus ik stelde het hardlopen uit tot kwart voor 8. Ik had een klein zaklampje meegenomen om het tegemoetkomend verkeer te attenderen.

Achteraf volstrekt overbodig, want tijdens de loop kwam ik niemand tegen.

Ik liep naar de Oude Romeinse weg. Daar het de afgelopen dagen droog was, kon ik met droge voeten de bodem van het deels onverharde pad passeren.



Vlak voor de boerderij sloeg ik af naar Viobes.


Zulke steile hellingen zijn een prima training voor de Leiden Marathon!

De zon kwam op boven de bergen en de mist kreeg een gelige gloed.




Ik daalde af naar de beek, waarna een zware klim van 1 kilometer naar Villamartin Altu begon.




Daar kwam ik letterlijk boven de wolken en de zon stond aan een strakblauwe lucht.





Na een afdaling over een onverhard pad werd het weer neveliger.




Via het begin van de Oude Romeinse weg liep ik naar huis, waar ik na 7 kilometer lopen aankwam.


Ik douchte me terwijl de anderen al ontbeten en schoof later aan.

Na het ontbijt deed ik nog wat kleine klusjes voor ik op de mountainbike stapte. Via Quintana, Villa en Villabona reed ik naar Nava, waar ik bij Alimerka boodschappen deed.



Met een zware rugzak fietste ik via Orizon en Paraes terug naar huis.







Vlak bij huis kwam ik Ada tegen, die naar Nava wandelde. Ik zette de fiets thuis weg, deed de rugzak af en wandelde ook naar Nava. Ada ad inmiddels betere spullen voor de gordijnrails en bij Dia kochten we nog een pak volkorenmeel. Samen wandelden we via het bosje naar huis toe.
De was was inmiddels klaar en ik hing deze op op het balkon. Daarna aten we bonensoep met een flinke salade erbij. Ik ruimde de droge was weg en ging aan het eind van de middag tussen de weilanden wandelen.
Er waren heel wat vlinders te zien en zelfs woestijnsprinkhanen!
Ook waren er diverse bijen en hommels actief op de bloemen langs het pad.
En dan had je nog planten zonder bezoekers.

Het klinkt afgezaagd, maar toen ik thuis kwam, had Siebe nog een klusje voor me.

Ik mocht een paar grillige takken in grote stukken zagen met een handzaag. Ik deed het met zoveel raffinement, dat ik er een ereprijs mee verdiende.
We aten om 9 uur gebakken aubergine met rijst, gebakken spekjes en paprika. Het toetje was yoghurt met muesli en ik had Mahou 0,0 als slaapmutsje.

Geen opmerkingen:
Een reactie posten